Zaterdag 5 Juli 2014

5 juli 2014 - Méjannes-le-Clap, Frankrijk

Hoi hoi allemaal!

Het is zaterdag en het belooft een mooie dag te worden! Na regen komt altijd weer zonneschijn!
Tegen half 10 stappen we in de auto en rijden naar Uzès. Daar is op zaterdag een grote markt en wij vinden die markten erg leuk! Als we vertrekken is het nog bewolkt, maar als we in Uzès zijn en de auto hebben geparkeerd, is de zon al doorgebroken en begint het warm te worden. Gelukkig is de markt onder bomen, mooie platanen. Het is erg druk op de markt. Een gezellige sfeer hangt er. Ook straatartiesten maken het een gezellig geheel! Als we klaar zijn met “kijken” gaan we een kop koffie drinken op een terrasje en kunnen we de drukte gadeslaan. Er komt een accordeonist muziek maken, dansen en zingen. Midden op straat en de automobilisten moeten er maar omheen rijden. Geweldig tafereel! Natuurlijk komt hij met de pet langs…..
We besluiten nog een biertje te nemen, want we zijn nog niet uitgekeken. We zien hoe de marktlui hun waar weer in de auto laden en de kramen afbreken.
Het wordt tijd om eens verder te gaan. We zoeken de auto op en willen langs de Lidl in st Ambroix rijden om wat boodschappen te doen. Helaas wordt die verbouwd en is platgelegd. Hele gebouw weg!…….Dan maar naar een andere supermarkt wat eten voor vanavond (reuze garnalen op de BBQ) halen.
Het is op de camping behoorlijk warm vandaag. We zoeken de schaduw lekker op en bekijken een magazine met huizen die te koop zijn in deze streek. We hebben mooie uitgezocht!!!Met zwembad en heel veel logeerkamers!!! Kunnen jullie komen logeren. Lekker fantaseren, dat mag!
Harry is nu bezig met de bbq klaarzetten. Ik ga eens vragen of ik hem kan helpen.
Vanuit een heerlijk warm en zonnig Frankrijk de hartelijke groeten!
Anneke en Harry

1. Lia:
    8 juli 2014
    Hoi Pa en Anneke,
    Ik had niet door dat ik op een andere site moest kijken voor jullie verslagen, ik heb er al heel veel gemist!
    Fijn dat jullie genieten van de vakantie, heel veel plezier daar!
    Groetjes, Lia