Vrijdag 4 Juli

4 juli 2014 - Méjannes-le-Clap, Frankrijk

Hoi allemaal!

Vrijdag 4 Juli. Onze tent staat heerlijk in de schaduw. We liggen wel tot 9:00 uur in de tent! Wanneer we buiten komen is het wat nevelig. We gaan vandaag een paar uurtjes wandelen. We doen een paar flessen water in onze rugzakken, een regenjackje en zoeken de juiste kaarten op. De GPS op nul, en we kunnen vertrekken.
We vertrekken vanaf de oostkant van de camping, langs de boogschietbaan. Het pad volgt een oud rivierdal, en klimt langzaam omhoog. In de rotswanden naast ons heeft de rivier haan banen uitgeslepen. We vragen ons af hoeveel eeuwen geleden het was dat hier nog een rivier stroomde. Waarschijnlijk een getal wat wij ons niet voor kunnen stellen.
Waar het pad weer op de weg uitkomt houden we even een pauze. Wat water, een druivensuiker en wat fruit geven ons weer energie om verder te gaan. We komen bij de resten van een dorpje van 6000 jaar oud. Er zijn dolmen en overblijfselen van muren. Hoe zou het leven er hier uitgezien hebben, 6000 jaar geleden?
Anneke glijdt uit wanneer we een stenen trapje opklimmen op onze weg door het dorp. Ze schaaft haar bovenbenen behoorlijk, en ook haar arm. Ik maak het schoon en doe er T-Tree olie op. Gelukkig kan ze goed verder lopen en heeft ze geen pijn.
We moeten zo’n 4 Km lopen om weer aan de rivier te komen. Dat is hoofdzakelijk naar beneden. Hier houden we weer even rust om wat eten en te drinken.
Dan gaan we zo’n anderhalve Km parallel aan de rivier lopen, waarbij we over een rots moeten. Direct langs het water wil n.l. niet omdat het daar te steil is. Het gaat eerst behoorlijk omhoog, en dan weer naar beneden. Tenslotte komen we weer op de boogschietbaan uit.
Zodra we op de camping zijn begint het te regenen. Bij een onbewoond huisje schuilen we tot het weer droog is. Dan lopen we verder tot een toiletgebouw dicht bij onze tent. Nu giet het wel heel hard! Een kwartiertje later lopen we door naar onze tent.
We rusten en lezen wat. We koken en eten vandaag in de tent. Het wordt weer droog, maar we blijven vanavond lekker binnen!
We kijken terug op een mooie dag. Heerlijk gewandeld, en ons hoofd weer lekker leeg!

Liefs,

Anneke en Harry

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade