Dinsdag 15 juli

15 juli 2014 - Aadorp, Nederland

Hallo allemaal!

De zon schijnt vandaag en het is in de tent warm! Lekker buiten ontbijten! Wat in het zonnetje zitten en genieten van de warmte!

Rond half 2 zetten we de fietsen achterop de bus en rijden naar Carcassonne en parkeren daar de bus.. Er loopt een kanaal van de westkust naar de ooskust. We gaan een stukje langs dit kanaal fietsen. Het kanaal du Midi! Het is een hele onderneming geweest om dit kanaal te graven. Er staan veel platanen langs het fietspad. Die zijn geplant om te voorkomen dat het water uit het kanaal verdampt. Het is dus heerlijk fietsen in de schaduw. Bij een paar sluizen bij elkaar gaan we even zitten kijken hoe dat allemaal werkt. Er zijn veel vakantieboten, die  in en voor de sluizen liggen.  Als we in Trèdes aankomen, zien we een soort haventje met heel veel bootjes. Gezellig even op een terrasje zitten en wat drinken. Het is namelijk 30 gr.en we zijn dorstig.

We nemen niet dezelfde weg terug langs het kanaal. Daar krijgen we al snel spijt van, want langs het kanaal was het vlak,maar op deze weg komen we een paar heuveltjes tegen….en het is erg warm!!!! We rijden en stukje door de stad Carcassonne, waar we gisteren met de auto reden. Blij dat we op gegeven moment weer langs het kanaal kunnen fietsen. Het was een mooie tocht! De fietsen weer op de bus binden en wat boodschappen doen bij de Aldi dit keer. Tegen 18 uur terug op de camping. Eerst even wat drinken en bijkomen. We eten erg laat, maar wel lekker!

Een heerlijk warme dag en toch actief geweest en leuke dingen gezien. We sluiten de dag af met een goed glas wijn en goed gesprek!

Warme groeten van ons beidjes!

Anneke en Harry