Woensdag 2 Juli

2 juli 2014 - Chalon-sur-Saône, Frankrijk

Lieve allemaal.

Woensdag 2 Juli. Tijd om weer verder te gaan!

We gaan ontbijten, afwassen en pakken de bus weer in. De fietsen weer achterop, afrekenen en kunnen weer verder. Anneke maakt nog wat foto’s van een prachtige vlinder. De beheerder vertelt haar wat voor een noodweer het hier is geweest, en haalt wat hagelstenen uit de diepvries die hij bewaard heeft. (zie de foto met de courgettes die beschadigd zijn door de hagelstenen, die ook op de foto staan).  Indrukwekkend! Dan gaat het weer verder richting zuiden. We rijden een heel eind langs het Canal du Centre. Die slinger tussen de heuvels door hier. Om de 500 meter is er wel een sluis. En allemaal zelfbediening. We bekijken even hoe dat gaat wanneer we een boot in een sluis zien liggen. We rijden door een prachtig landschap en komen bij Macon weer op de tolweg. Bij een wegrestaurant eten we een warme lunch.  We rijden midden door Lyon om vervolgens de tolweg weer te verlaten bij Boliny. In Pont-saint-Esprit doen we boodschappen bij de Lidl. In Bagnols sur Saone gaan we naar Mcdonalds om te Internetten. Op de iPhone lukt dat wel. Op Lappie niet. Anneke kan in ieder geval haar mail lezen.

We rijden naar de camping ‘La Geneze’ aan de Ceze, en kiezen een fantastische plek aan de rivier.

Het avondeten bestaat uit stokbrood, toastjes en salades.

De avond brengen we voor onze tent door,en genieten van de rust.

Liefs,

Anneke en Harry