Maandag 7 Juli

7 juli 2014 - Méjannes-le-Clap, Frankrijk

Hallo allemaal!

De afgelopen nacht is er heel veel regen gevallen en het heeft erg geonweerd. De bui  kwam telkens terug  naar onze camping. Deze ligt tussen rotswanden, dus het gedreun was behoorlijk! Zelfs hagel gehad! Gelukkig heeft de tent ons droog gehouden! Wel wat lekkage, maar dat was zo verholpen.

We slapen dus lekker uit. Alleen moet je wel naar de wc op gegeven moment! Paraplu gepakt en op naar het toilet! Tjonge…..wat was er een water gevallen! De camping ziet er uitgestorven uit…..iedereen zit binnen! Bij de toiletten tref ik een Belg en een Nederlander en hoor dat het uitzonderlijk is dit weer hier op dit moment. Harry en ik hebben dit hier ook nog niet meegemaakt de afgelopen 4 jaar. De hele dag hebben we wat binnen gezeten. Aan het eind van de middag gaan we eens kijken of we kunnen internetten. Helaas was dat nog erg traag. Vandaar nog geen  foto’s van onze reis. We gaan eens naar de winkel op de camping en daarna iets drinken in de bar, die geheel vernieuwd is en er erg gezellig uitziet. We komen in gesprek met een Nederlander  en zijn vriendin en als we vertellen dat we in Waterloo zijn geweest, vertelt zij dat zij daar geregeld komt ,omdat zij werkt voor toerisme. We horen van haar nog wat informatie over de verbouwing die gaande is bij waterloo. We kletsen nog wat en dan ineens zien we een stel, dat we op de vorige camping hebben ontmoet. We roepen hen en zo wordt het erg gezellig met elkaar!

We eten in de tent wat er nog is aan groente en. Het smaakt weer goed. We besluiten om de volgende dag verder te trekken als de tent redelijk droog is. Het weer belooft nog niet veel goeds hier en we willen graag naar de streek van de Katharen!

We duiken vroeg ons bed in. Het was een leuke dag. Weer heel anders dan gisteren!

Groetjes van Anneke en Harry!