Dinsdag 8 Juli

8 juli 2014 - Céret, Frankrijk

Dinsdag 8 Juli 2014

Lieve familie en vrienden.

Anneke en ik hebben besloten om verder te gaan. We gaan naar de Pyreneeën. War precies, dat besluiten we onderweg wel.

De tent is nog kleddernar wanneer we deze oprollen! We krijgen steeds meer handigheid in het opbreken van ons kamp. Binnen een uur zit alles op een manier in de bus dat we weten waar alles is, en we weer snel op kunnen bouwen vanavond. Ik vind het fijn dat Anneke en ik daar op de zelfde manier mee omgaan. Alles is altijd heel snel ingepakt en opgebouwd, zonder één scheef woord!

We stellen Tomtom in op Cercassonne. Dat stellen we onderweg wel bij. Het eerste stuk van de route gaat via Uzes, daar zijn we al geweest. Dan tanken we in Nimes, net voordat we de snelweg op gaan. Hierna zullen we enige uren op de snelweg verblijven.

Onderweg bezoeken we een wegrestaurant. Daar besluiten we waar we vanavond naar toe gaan. Het wordt camping Mas de la Balma. Vlak aan de Spaanse grens, midden in de bossen van de Pyreneeën.

Tomtom wordt bijgesteld en wij vervolgen onze route. Regelmatig zien we de Middellandse zee in de verte!  Net voor de Spaanse grens vraag Tomtom ons om de snelweg te verlaten. Ons T-Kastje rekent af en we kunnen met 30 Kmh door het tolpoortje rijden, zonder op iemand te hoeven wachten. Ideaal!

Wanneer we nog 10 km voor de camping zitten zien we een Lidl. We slaan drank en hapjes in, zodat we ons een paar daar kunnen redden.

Dan zoeken we de camping op. In een diep dal tussen hoge bergen. Echt heel ver van de bewoonde wereld! We rijden eerst een zo’n 14 km door de bergen. Dan is het vanaf de weg nog een 1200 meter naar beneden. We kunnen uit een aantal plekken kiezen die nog vrij zijn. We kiezen een plek met uitzicht op de omringende bergen.

Snel is onze tent weer opgezet en kunnen we gaan koken, eten en drinken.

’s-Avonds is het best koud. We zitten op een redelijke hoogte, en gaan op tijd in de slaapzak.

Weer een hele leuke dag!

Liefs,

Anneke en Harry