Donderdag 10 Juli

10 juli 2014 - Céret, Frankrijk

Donderdag 10 Juli

Hoi allemaal.

Het was een koude nacht hier hoog in de Pyreneeën. We hebben vannacht een extra deken over de slaapzak gelegd en moesten dicht tegen elkaar blijven liggen om warm te blijven.

We nemen alle tijd om te ontbijten en wakker te worden.

In de map in het restaurant maak ik wat foto’s van de wandelroutes op het terrein van de camping. Vanmiddag wordt hier zelfs een wandeling van 3 uur georganiseerd op de camping zelf. Het moet dus nogal een groot terrein zijn!

We kiezen de rode route. Het gaat eerst omhoog en dan door een opgedroogd rivierdal weer naar beneden. Na een klein uur komen we bij een waterval bij een klein meertje. Het heet hier het paradijs. We voelen ons hier ook als Adam en Eva. We zitten er een hele tijd op een rots aan het water. Wat hangt hier een heerlijke energie, en wat doe ik hier een rust op!

Dan vervolgen we de groene route vanaf hier. Uiteindelijk komen we bij het zwembad van de camping uit. Een hele grote betonnen bak die gevuld wordt vanuit een waterval. De zon breekt door, en we liggen als de enigen aan het zwembad hier. Het water is echt superkoud!

Een poosje later komen er wat meer mensen bij het zwembad liggen.

Vanaf hier wandelen we vrij stijl omhoog terug naar onze tent.

Vervolgens gaan naar het restaurant om de wijn te proeven die ze hier verkopen. En ook de aperitieven die ze hier zelf maken en verkopen. Ze smaken prima.

‘savonds eten we op de camping mee met de maaltijd die er vandaag is. Rollade met gekookte aardappelen. Het smaakt geweldig!

Daarna rekenen we af omdat we de volgende dag willen vertrekken.

We hebben een heerlijke dag gehad! Ons fijn ingespannen met de pittige wandeling en lekker ontspannen op het terras.

Liefs,

Anneke en Harry.